Langkau ke kandungan utama

Dasar Privasi Kaspersky untuk Tapak Web dan Perkhidmatan Web

Terakhir dikemas kini: 26/05/2023.

MAKLUMAT PENGAWAL DATA

Dasar privasi ini terpakai kepada AO Kaspersky Lab, yang terletak di bldg. 3, 39A, Leningradskoe Shosse, Moscow, 125212, Persekutuan Rusia atau ahli gabungan masing-masing, yang dinyatakan secara langsung dalam persetujuan yang merujuk kepada Dasar Privasi ini (“Kaspersky”, “Syarikat” atau “kami”). Dasar tidak terpakai kepada tapak web Kaspersky yang tidak memaparkan atau memaut kepada Dasar Privasi ini atau yang mempunyai Dasar Privasi sendiri. Dasar ini juga tidak terpakai kepada perkhidmatan dan produk Kaspersky melainkan perkhidmatan dan produk tersebut dipautkan kepada Dasar Privasi ini.

Dalam Dasar Privasi ini, kami memaklumkan anda tentang pemprosesan dan privasi data peribadi anda apabila menggunakan tapak web atau perkhidmatan web kami. Sebagai syarikat pakar keselamatan, privasi dan keselamatan data adalah sangat penting bagi kami. Oleh itu, kami komited untuk menghormati dan melindungi privasi anda dan untuk mengendalikan data peribadi anda secara sulit.

Jika anda mempunyai sebarang soalan atau komen mengenai pemprosesan data peribadi anda dan amalan privasi Kaspersky atau jika anda ingin kami mengemas kini maklumat atau keutamaan yang anda berikan kepada kami, sila hubungi pegawai perlindungan data kami di https://support.kaspersky.com/general/privacy atau terus melalui pos atau e-mel: Kaspersky Labs GmbH, DPO AO Kaspersky Labs, Despag-Strasse 3, 85055 Ingolstadt, Germany, dpo@kaspersky.com.

Anda juga boleh menghubungi wakil Kaspersky EU/Swiss/UK: Kaspersky Labs GmbH, Despag-Strasse 3, 85055 Ingolstadt, Germany.

Jika anda ialah subjek data yang terletak di tanah besar China, anda boleh menghubungi Pegawai Perlindungan Data Kaspersky China: dpo@kaspersky.com.

MAKLUMAT AM

Untuk proses mendapatkan semula maklumat yang anda minta daripada tapak web atau perkhidmatan web kami, pelayan kami menyimpan data tertentu yang diperlukan untuk penyampaian perkhidmatan dan/atau untuk tujuan statistik atau keselamatan dalam bentuk tanpa nama atau nama samaran (bentuk nama samaran bermaksud data dikumpul di bawah nama samaran, iaitu rentetan abjad angka rawak dan unik yang dijana secara dalaman untuk mengenal pasti setiap rekod data). Dalam konteks ini, maklumat am diproses, seperti nama domain atau jenis penyemak imbas anda. Kami tidak boleh membuat kesimpulan mengenai identiti anda melalui data ini. Data tanpa nama atau nama samaran ini dipadamkan dengan segera selepas penilaian statistik.

Kami tidak memproses sebarang “Kategori Khas Data Peribadi” tentang anda (ini termasuk butiran tentang bangsa atau etnik anda, kepercayaan agama atau falsafah, kehidupan seks, orientasi seksual, pendapat politik, keahlian kesatuan sekerja, maklumat tentang kesihatan dan data genetik serta biometrik anda untuk tujuan mengenal pasti anda secara unik), melainkan dikehendaki sebaliknya oleh undang-undang tempatan yang terpakai kepada definisi dan pemprosesan “Kategori Khas Data Peribadi”.

Notis untuk Pengguna California. Jika anda sedang mencari maklumat khusus CCPA, lihat juga Notis Privasi CCPA kami, yang dimasukkan ke dalam Dasar Privasi ini.

KEPERLUAN TEMPATAN

Setakat yang diperlukan oleh undang-undang tempatan yang terpakai, pemprosesan data peribadi anda dalam senario tertentu mesti mematuhi keperluan undang-undang tempatan yang terpakai, termasuk tetapi tidak terhad kepada persetujuan berasingan dan penilaian kesan perlindungan data, tempoh pengekalan, asas undang-undang dan keperluan tempatan lain yang terpakai.

PEMBUATAN KEPUTUSAN SECARA AUTOMATIK

Kami tidak menggunakan pembuatan keputusan secara automatik di Tapak Web dan Perkhidmatan kami.

JENIS DATA PERIBADI YANG KAMI PROSES DAN CARA KAMI MENGGUNAKAN DATA

Lawati tapak web atau perkhidmatan web kami

Penerangan Perkhidmatan

Paparan perkhidmatan

Untuk menyediakan tapak web atau perkhidmatan web, kami mengumpul dan memproses data peribadi yang dihantar oleh penyemak imbas Internet anda secara automatik kepada kami, iaitu tarikh dan masa pengambilan semula salah satu tapak web atau perkhidmatan web kami, jenis serta tetapan penyemak imbas dan alamat IP anda.

Asas undang-undang kami untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melindungi kepentingan sah kami, yang menyediakan akses kepada tapak web atau perkhidmatan web kami dan memastikan kefungsian teknikal tapak web atau perkhidmatan web.

Fail log

Semasa anda menggunakan tapak web atau perkhidmatan web, kami mungkin memproses alamat IP, pembekal rangkaian, jenis penyemak imbas anda, nama domain yang dilawati dan maklumat lain tentang persekitaran pelanggan anda (seperti model peranti, sistem pengendalian, resolusi skrin anda, dll.).

Tujuan pemprosesan ini adalah untuk menambah baik keselamatan dan ketersediaan tapak web atau perkhidmatan web kami.

Asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melindungi kepentingan sah kami untuk mencapai tujuan yang disebutkan di atas.

Analisis Web

Kami juga mungkin memproses maklumat tentang tapak web dan perkhidmatan web Kaspersky yang anda gunakan dan cara anda menggunakan tapak web dan perkhidmatan web tersebut, halaman web yang anda lawati betul-betul sebelum melawati tapak web atau perkhidmatan web kami, halaman tapak web kami atau perkhidmatan web yang anda lawati, masa yang dihabiskan pada halaman atau perkhidmatan tersebut, maklumat yang anda cari di tapak web atau perkhidmatan web kami, masa dan tarikh akses, dan statistik lain.

Tujuan pemprosesan ini adalah untuk menghasilkan statistik trafik bagi tapak web atau perkhidmatan web Kaspersky.

Asas undang-undang untuk pemprosesan data ialah persetujuan anda. Anda boleh menarik balik persetujuan anda pada bila-bila masa yang berkuat kuasa pada masa hadapan dengan mengklik pautan yang akan anda dapati di bahagian bawah setiap halaman tapak web.

Kuki

Fail kuki ialah fail atau serpihan maklumat yang mungkin disimpan pada komputer anda atau peranti pengguna akhir lain yang serasi dengan Internet (contohnya, telefon pintar dan tablet) apabila anda melawati tapak web kami atau menggunakan perkhidmatan web kami. Maklumat ini selalunya terdiri daripada rentetan abjad angka yang mengenal pasti komputer atau peranti pengguna akhir anda secara unik, tetapi maklumat lain juga mungkin tersedia.

Pada tapak web atau perkhidmatan web, kami menggunakan pelbagai jenis “kuki” (fail teks kecil yang diletakkan pada peranti anda):

Senarai kuki yang kami gunakan, penerangan tentang tujuan kuki dan maklumat lanjut mengenai kuki masing-masing diberikan dalam pusat kuki pada tapak web khusus syarikat kami atau dalam persetujuan atau perjanjian yang berkaitan.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Data yang kami proses untuk menyampaikan perkhidmatan dipadamkan terus selepas penyampaian oleh pelayan web.

Fail log dipadamkan tidak lebih dari 1 tahun selepas penciptaan.

Data yang kami proses untuk tujuan analisis web dipadamkan 1 tahun selepas penciptaan.

Tempoh pemadaman kuki diberikan dalam pusat kuki pada tapak web khusus syarikat kami atau dalam persetujuan atau perjanjian yang berkaitan.

My Kaspersky, Akaun Kaspersky, Konsol Pengurusan Kaspersky Small Office Security, dan Pengurusan Web Antikecurian (selepas ini dirujuk sebagai “Perkhidmatan”)

Penerangan Perkhidmatan

Pendaftaran akaun. Untuk menggunakan Perkhidmatan dan mempunyai akses kepada semua fungsi, anda perlu mencipta akaun peribadi, yang memerlukan anda untuk memberi kami alamat e-mel anda (yang akan menjadi nama pengguna anda) dan kata laluan. Kami hanya akan memproses dan menggunakan data ini untuk memberikan Perkhidmatan kepada anda, melainkan dibenarkan oleh undang-undang yang terpakai atau anda secara nyata bersetuju dengan pemprosesan atau penggunaan data untuk tujuan lain (contohnya, untuk menerima berita berguna tentang produk dan perkhidmatan Kaspersky melalui e-mel).

Anda juga mungkin perlu memberi kami nombor telefon mudah alih anda untuk tujuan perlindungan tambahan akaun anda daripada akses yang tidak dibenarkan. Kami hanya akan menggunakan nombor telefon mudah alih anda untuk menghantar kod keselamatan kebenaran kepada anda.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tetapan Akaun dan pembelian. Anda boleh menyemak, mengemas kini atau membetulkan data akaun, kata laluan dan pilihan anda atau memadamkan akaun anda pada bila-bila masa menggunakan fungsi “Tetapan Akaun”. Selain itu, anda akan dapat menyemak sejarah pembelian anda daripada pembekal kedai web kami. Dalam Tetapan Akaun, anda juga boleh memautkan kad bank untuk pembelian mudah produk dan perkhidmatan Kaspersky tambahan. Jika anda mengaktifkan pilihan ini, pembekal kedai web kami akan melampirkan data kad bank anda dengan akaun anda dan menyimpan data tersebut untuk pesanan akan datang.

Kaspersky akan mewujudkan pautan khas kepada akaun pembekal kedai web anda dan akan membuat pesanan bagi pihak anda apabila pesanan tersebut dilakukan oleh anda. Pembekal kedai web kami juga memberi kami maklumat tentang tarikh tamat tempoh kad bank anda dan 4 simbol terakhir nombor kad bank anda. Walau bagaimanapun, kami tidak akan mempunyai akses kepada data lain kad kredit anda yang disimpan oleh pembekal kedai web kami. Pautan kepada akaun anda hanya akan diwujudkan secara teknikal oleh ID Pengguna dalaman dan gabungan kata laluan. Bukti kelayakan ini tidak akan memberi kami akses kepada kad bank anda atau data peribadi lain yang disimpan oleh pembekal kedai web kami. ID Pengguna dalaman digunakan untuk mencetuskan pesanan daripada anda yang dibuat melalui kedai web.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Peranti. Selepas pendaftaran, anda akan dapat mengurus semua peranti anda yang dilindungi dengan menggunakan produk Kaspersky. Sebagai contoh, anda boleh melindungi peranti daripada hilang atau dicuri, menyemak status produk Kaspersky dengan mudah pada setiap peranti atau menyelesaikan masalah yang sedia ada. Untuk melakukan perkara tersebut, anda perlu menyambungkan peranti ini menggunakan fungsi “Peranti”. Dalam kes itu, pautan antara akaun anda dengan peranti yang anda sambungkan sudah semestinya akan diwujudkan. Sambungan ini hanya akan digunakan untuk tujuan menyediakan fungsi “Peranti” kepada anda, melainkan dibenarkan oleh undang-undang yang terpakai atau anda secara jelas memilih untuk menggunakan sambungan bagi tujuan yang lain.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Lesen. Anda boleh mengurus semua lesen produk Kaspersky anda menggunakan fungsi “Lesen” dengan menambahkan kod pengaktifan anda yang sah untuk setiap produk dan disambungkan ke peranti yang digunakan. Anda juga boleh memilih untuk diingatkan tentang lesen yang tamat tempoh secara automatik atau menggunakan fungsi pembaharuan automatik. Peringatan hanya akan dihantar kepada anda melalui e-mel jika anda membuat permintaan secara nyata.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Sokongan. Jika anda meminta sokongan daripada Khidmat Pelanggan kami menggunakan perkhidmatan sokongan, kami akan meminta anda maklumat yang diperlukan untuk membolehkan kami menyediakan sokongan sedemikian kepada anda, seperti nombor pendaftaran/lesen anda, 4 simbol terakhir nombor kad bank anda yang digunakan untuk membeli lesen, alamat e-mel dan maklumat tentang produk anda yang bermasalah, perkakasan komputer, perisian anda dan jenis masalah yang anda alami.

Tambahan pula, menghantar fail yang anda alami masalah kepada kami melalui fungsi “Muat Naik” mungkin berguna atau perlu bagi tujuan ini. Fail ini juga mungkin mengandungi data peribadi, seperti nama fail, metadata atau kandungan khusus pengguna atau yang boleh dikenal pasti secara peribadi. Pilihan untuk memuat naik fail atau tidak sudah tentu terpulang kepada anda. Sekiranya anda berbuat demikian, sila rujuk Peraturan kami mengenai Peruntukan Data yang dipautkan kepada perkhidmatan muat naik dan terima peraturan tersebut terlebih dahulu.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Data dipadamkan tidak lebih dari 1 (satu) bulan kalendar selepas akaun dipadamkan.

Hab Perniagaan Kaspersky

Penerangan Perkhidmatan

Pendaftaran akaun. Jika anda ingin menggunakan Hab Perniagaan Kaspersky dan mempunyai akses kepada produk yang tersedia dalam Hab Perniagaan Kaspersky, anda perlu mencipta akaun peribadi. Untuk melakukan perkara ini, anda perlu memasukkan alamat e-mel anda (yang akan digunakan sebagai nama pengguna anda) dan kata laluan. Kami hanya akan memproses dan menggunakan data ini untuk menyediakan fungsi Hab Perniagaan Kaspersky dan produk yang digunakan dalam Hab Perniagaan Kaspersky kepada anda.

Data ini hanya akan diproses dan digunakan untuk tujuan lain jika anda memberikan kebenaran anda secara jelas (contohnya, untuk menerima berita terkini tentang produk dan perkhidmatan Kaspersky melalui e-mel atau untuk dihubungi tentang ulasan produk Kaspersky anda). Anda juga boleh memberikan nombor telefon mudah alih anda untuk melindungi akaun anda daripada akses yang tidak dibenarkan, serta soalan keselamatan untuk mendapatkan semula akses kepada akaun anda jika anda terlupa kata laluan anda. Kami hanya akan menggunakan nombor telefon mudah alih anda untuk menghantar kod keselamatan semasa proses kebenaran anda.

Anda boleh melihat, mengemas kini dan mengedit maklumat akaun anda atau memadam akaun anda pada bila-bila masa dengan menggunakan fungsi “Urus akaun”.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Lesen. Anda boleh mengurus lesen untuk produk Kaspersky yang tersedia untuk anda dalam Hab Perniagaan Kaspersky dengan menggunakan fungsi “Lesen”. Untuk melakukan perkara ini, anda mesti menambah kod pengaktifan yang sah untuk setiap produk yang anda gunakan. Kami boleh menghantar peringatan tamat tempoh lesen automatik kepada anda melalui e-mel.

Akses untuk mengurus lesen tertentu dan menggunakan contoh khusus produk kami bergantung pada hak akses anda yang dikonfigurasikan dalam produk.

Kami menggunakan negara yang anda tentukan apabila anda mendaftar akaun anda untuk menyediakan ciri pembelian lesen dalam talian. Jualan lesen secara dalam talian dijalankan oleh pembekal perkhidmatan kedai dalam talian.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Sokongan. Apabila anda menghubungi Khidmat Pelanggan dengan menggunakan perkhidmatan sokongan, kami akan meminta maklumat yang diperlukan untuk menyediakan sokongan kepada anda (contohnya, nombor lesen, alamat e-mel anda, maklumat tentang produk yang menyebabkan masalah, maklumat tentang perkakasan serta perisian komputer, dan penerangan masalah). Fail ini juga mungkin mengandungi data peribadi, seperti nama fail, metadata atau kandungan fail pengguna atau yang boleh dikenal pasti. Anda boleh menghantar fail ini mengikut budi bicara anda sendiri.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Maklumat akaun peribadi anda akan dipadamkan selewat-lewatnya 1 (satu) bulan kalendar selepas akaun dipadamkan. Sandaran data disimpan tidak lebih daripada 1 (satu) bulan dari saat sandaran data dicipta.

Kaspersky Endpoint Security Cloud

Penerangan Perkhidmatan

Pendaftaran akaun. Jika anda ingin menggunakan Kaspersky Endpoint Security Cloud dan mempunyai akses kepada semua ciri, anda perlu mencipta akaun peribadi dalam Hab Perniagaan Kaspersky. Kami memproses dan menggunakan alamat e-mel yang anda berikan semasa pendaftaran dalam Hab Perniagaan Kaspersky untuk menyediakan fungsi Kaspersky Endpoint Security Cloud kepada anda. Data peribadi ini hanya boleh diproses dan digunakan untuk tujuan lain jika dibenarkan oleh undang-undang yang terpakai atau anda memberikan kebenaran anda secara jelas.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Lesen. Akses untuk mengurus lesen khusus bergantung pada hak akses anda dan hak akses pengguna Hab Perniagaan Kaspersky yang lain. Hak akses ini boleh dikonfigurasikan dalam ruang kerja khusus Kaspersky Endpoint Security Cloud. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila rujuk dokumentasi dalam talian kami.

Tujuan dan undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Peranti. Selepas mencipta ruang kerja Kaspersky Endpoint Security Cloud, anda boleh mengurus peranti yang disambungkan ke ruang kerja anda dan yang dilindungi oleh produk Kaspersky. Sebelum anda mula mengurus peranti anda dengan Kaspersky Endpoint Security Cloud, anda harus mengambil semua langkah yang diperlukan untuk mematuhi undang-undang yang berkaitan mengenai penggunaan perkhidmatan Kaspersky Endpoint Security Cloud. Anda juga harus menukar tetapan Kaspersky Endpoint Security Cloud untuk mencerminkan penggunaan anda. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila rujuk dokumentasi dalam talian kami. Untuk memastikan kecekapan, peranti yang diurus dalam Kaspersky Endpoint Security Cloud menghantar data ke pelayan pentadbiran yang terletak dalam infrastruktur Kaspersky Endpoint Security Cloud. Senarai data yang dikumpul daripada peranti terurus disediakan dalam artikel dokumentasi dalam talian “Perihal peruntukan data”.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Sokongan. Apabila anda menghubungi Khidmat Pelanggan dengan menggunakan perkhidmatan sokongan, kami akan meminta maklumat yang diperlukan untuk menyediakan sokongan kepada anda (contohnya, nombor lesen, alamat e-mel anda, maklumat tentang produk yang menyebabkan masalah, maklumat tentang perkakasan dan perisian komputer, dan penerangan masalah). Fail ini juga mungkin mengandungi data peribadi, seperti nama fail, metadata atau kandungan pengguna atau yang boleh dikenal pasti. Anda boleh menghantar fail ini mengikut budi bicara anda sendiri.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Data tentang ruang kerja anda dipadamkan dengan menggunakan fungsi “Mengurus Ruang Kerja” dalam Hab Perniagaan Kaspersky, atau dipadamkan secara automatik selepas lesen Kaspersky Endpoint Security Cloud anda tamat tempoh. Maklumat terperinci tentang tempoh penyimpanan untuk data tentang ruang kerja boleh didapati dalam artikel dokumentasi dalam talian “Perihal peruntukan data”.

Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky

Penerangan Perkhidmatan

Pendaftaran akaun. Jika anda ingin menggunakan Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky dan mempunyai akses kepada semua ciri, anda perlu mencipta akaun peribadi dalam Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky. Untuk melakukan perkara ini, masukkan alamat e-mel dan kata laluan anda. Kami hanya akan memproses dan menggunakan data ini untuk menyediakan fungsi Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky kepada anda. Data ini hanya boleh diproses dan digunakan untuk tujuan lain jika dibenarkan oleh undang-undang yang terpakai atau anda memberikan kebenaran anda secara jelas. Anda juga boleh memberikan nombor telefon mudah alih anda untuk melindungi akaun anda daripada akses yang tidak dibenarkan, serta soalan keselamatan untuk mendapatkan semula akses kepada akaun anda jika anda terlupa kata laluan anda. Kami hanya akan menggunakan nombor telefon mudah alih anda untuk menghantar kod keselamatan semasa proses kebenaran anda.

Anda boleh melihat, mengemas kini dan mengedit maklumat akaun anda atau memadam akaun anda pada bila-bila masa dengan menggunakan fungsi “Urus akaun”.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Lesen. Anda boleh mengurus lesen untuk produk Kaspersky yang tersedia untuk anda di Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky dengan menggunakan fungsi “Lesen”. Untuk melakukan perkara ini, anda mesti menambah kod pengaktifan yang sah untuk setiap produk yang anda gunakan. Anda boleh mendayakan peringatan tamat tempoh automatik untuk lesen yang telah diaktifkan dalam produk Kaspersky. Peringatan hanya akan dihantar kepada anda melalui e-mel jika anda meminta peringatan tersebut secara nyata. Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Peranti. Selepas mencipta ruang kerja Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky, anda boleh mengurus peranti yang disambungkan ke ruang kerja anda dan yang dilindungi oleh produk Kaspersky. Sebelum anda mula mengurus peranti anda dengan Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky, anda harus mengambil semua langkah yang diperlukan untuk mematuhi undang-undang yang berkaitan mengenai penggunaan perkhidmatan Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky. Anda juga harus menukar tetapan Konsol Awan Pusat Keselamatan Kaspersky untuk mencerminkan penggunaan anda. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila rujuk dokumentasi dalam talian kami. Untuk memastikan kecekapan, peranti yang diurus dalam Awan Pusat Keselamatan Kaspersky menghantar data ke pelayan pentadbiran yang terletak dalam infrastruktur Awan Pusat Keselamatan Kaspersky. Senarai data yang dikumpul daripada peranti terurus disediakan dalam artikel dokumentasi dalam talian “Perihal peruntukan data”

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Sokongan. Apabila anda menghubungi Khidmat Pelanggan dengan menggunakan perkhidmatan sokongan, kami akan meminta maklumat yang diperlukan untuk menyediakan sokongan kepada anda (contohnya, nombor lesen, alamat e-mel anda, maklumat tentang produk yang menyebabkan masalah, maklumat tentang perkakasan serta perisian komputer, dan penerangan masalah). Fail ini juga mungkin mengandungi data peribadi, seperti nama fail, metadata atau kandungan fail pengguna atau yang boleh dikenal pasti. Anda boleh menghantar fail ini mengikut budi bicara anda sendiri.

Tujuan dan undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Maklumat akaun peribadi anda akan dipadamkan selewat-lewatnya 1 (satu) bulan kalendar selepas akaun dipadamkan. Sandaran data disimpan tidak lebih daripada 1 (satu) bulan dari saat sandaran data dicipta. Data tentang ruang kerja anda dipadamkan secara automatik selepas lesen Awan Pusat Keselamatan Kaspersky anda tamat tempoh atau selepas anda meminta pengalihan keluar melalui Khidmat Pelanggan. Selepas lesen anda tamat tempoh, anda mungkin berhak untuk terus menggunakan Produk, walaupun fungsi Produk mungkin terhad. Maklumat terperinci tentang tempoh penyimpanan untuk data ruang kerja boleh didapati dalam artikel dokumentasi dalam talian “Perihal peruntukan data”.

Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365

Penerangan Perkhidmatan

Pendaftaran akaun. Untuk menggunakan Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365 dan mempunyai akses kepada semua fungsi, anda perlu mencipta akaun peribadi, yang memerlukan anda memberikan alamat e-mel, nama syarikat dan kata laluan anda kepada kami. Anda boleh menggunakan akaun Kaspersky Endpoint Security Cloud. Kami hanya akan memproses dan menggunakan data ini untuk menyediakan perkhidmatan Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365 kepada anda, melainkan dibenarkan oleh undang-undang yang terpakai atau anda secara jelas memilih untuk memproses atau menggunakan data untuk tujuan lain (contohnya, untuk menerima berita berguna tentang produk dan perkhidmatan Kaspersky melalui e-mel). Alamat e-mel yang dinyatakan semasa pendaftaran akan digunakan untuk pemberitahuan yang berkaitan dengan peruntukan perkhidmatan Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365, termasuk untuk memaklumkan anda apabila perkhidmatan itu tidak tersedia, apabila tempoh percubaan tamat, atau apabila kemas kini telah dikeluarkan.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tetapan akaun. Anda boleh menyemak, mengemas kini atau membetulkan data akaun, kata laluan dan pilihan anda atau bahkan memadam akaun anda pada bila-bila masa menggunakan fungsi “Tetapan Akaun”.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Mengkonfigurasi perkhidmatan. Perkhidmatan Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365 disepadukan secara langsung dengan Office 365, yang memerlukan akses kepada Exchange Online atau OneDrive. Untuk mengkonfigurasi sambungan anda ke Exchange Online atau OneDrive, anda akan diubah hala ke tapak web Microsoft Online dan digesa untuk memberikan kebenaran untuk aplikasi Kaspersky Security untuk Office 365 melalui aliran OAuth 2.0. Perkhidmatan Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365 juga memerlukan Akaun Perkhidmatan untuk mengakses kuarantin Exchange Online. Akaun Perkhidmatan ini boleh dikonfigurasikan secara automatik atau manual. Jika anda memilih konfigurasi automatik, perkhidmatan tersebut meminta anda untuk bukti kelayakan Pentadbir Global. Perkhidmatan tidak menyimpan data ini dalam sebarang bentuk, sebaliknya menggunakan data hanya untuk konfigurasi awal dan penciptaan Akaun Perkhidmatan. Jika anda memilih konfigurasi manual, bukti kelayakan Pentadbir Global tidak diperlukan dan Akaun Perkhidmatan dicipta oleh pentadbir secara manual.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Operasi perkhidmatan. Semasa operasi, perkhidmatan Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365 menerima mesej dan objek lain (mesyuarat, tugas, dll.) serta fail OneDrive untuk diimbas dan diproses mengikut tetapan perlindungan. Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365 tidak menyimpan mesej, fail OneDrive atau objek yang memerlukan pengimbasan dalam infrastruktur Kaspersky Security. Senarai data yang boleh diakses oleh perkhidmatan Kaspersky Security untuk Microsoft Office 365 serta data yang dikumpul semasa operasi perkhidmatan boleh didapati dalam bahagian dokumentasi “Perihal peruntukan data”.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Sokongan. Jika anda meminta sokongan daripada Khidmat Pelanggan kami menggunakan perkhidmatan Khidmat Pelanggan, kami akan meminta anda maklumat yang kami perlukan untuk membantu anda, seperti nombor pendaftaran/lesen anda, 4 aksara terakhir nombor kad bank anda yang digunakan untuk membeli lesen, alamat e-mel, data produk dan perkhidmatan yang berkaitan dengan masalah anda, maklumat tentang perkakasan dan perisian komputer anda, dan jenis masalah yang anda alami. Tambahan pula, menghantar fail yang anda alami masalah melalui fungsi “muat naik” Akaun Syarikat mungkin berguna atau perlu bagi tujuan ini. Fail ini juga mungkin mengandungi data peribadi, seperti nama fail, metadata atau kandungan khusus pengguna atau yang boleh dikenal pasti secara peribadi. Pilihan untuk memuat naik fail atau tidak sudah tentu terpulang kepada anda.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Data akan dipadamkan 6 bulan selepas tarikh tamat tempoh lesen anda.

Kaspersky CompanyAccount

Penerangan Perkhidmatan

Pendaftaran akaun. Untuk menggunakan Kaspersky CompanyAccount dan mengakses semua ciri, anda mesti mencipta:

  • akaun peribadi;
  • akaun untuk syarikat anda, melainkan telah dilakukan oleh rakan sekerja anda sebelum ini.

Anda perlu memberikan alamat e-mel korporat anda (yang akan menjadi nama pengguna anda), kata laluan, nama pertama dan keluarga, nama syarikat dan negara serta lesen syarikat anda untuk menggunakan aplikasi Kaspersky. Kami akan memproses dan menggunakan data ini semata-mata untuk tujuan memberi anda perkhidmatan Kaspersky CompanyAccount dan Khidmat Pelanggan, melainkan anda secara jelas memilih untuk data diproses dan digunakan bagi tujuan lain. Selepas pendaftaran, akaun peribadi anda akan dipautkan kepada akaun syarikat anda. Jika akaun syarikat anda telah dicipta sebelum ini, maka maklumat pendaftaran anda (nama pertama serta keluarga dan alamat e-mel korporat) akan dihantar kepada Pentadbir Kaspersky CompanyAccount daripada syarikat anda. Pekerja syarikat yang pertama kali mendaftarkan syarikat dan akaun peribadi biasanya ditetapkan sebagai Pentadbir.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tetapan akaun. Anda boleh melihat, mengemas kini, membetulkan maklumat akaun dan kata laluan anda atau memadam akaun anda pada tab “Akaun saya” pada bila-bila masa.

Pentadbir Kaspersky CompanyAccount syarikat anda juga akan dapat menukar tetapan akaun anda dan menetapkan semula kata laluan anda. Jika anda ialah Pentadbir Kaspersky CompanyAccount syarikat anda, maka anda berupaya untuk mengedit akaun peribadi bagi pihak semua rakan sekerja anda dan menyekat keseluruhan akaun syarikat (akaun peribadi pekerja akan kekal berada dalam sistem).

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Lesen. Anda boleh menambah dan melihat lesen syarikat anda kepada produk Kaspersky pada tab “Lesen” dalam Kaspersky CompanyAccount anda (kod pengaktifan atau fail utama untuk setiap produk). Lesen yang diberikan semasa pendaftaran akan ditambahkan pada Kaspersky CompanyAccount syarikat anda secara automatik. Fail utama tidak disimpan dalam Kaspersky CompanyAccount secara fizikal. Sistem ini hanya menyimpan rekod tentang lesen syarikat anda. Setiap pekerja syarikat dengan akaun peribadi yang dipautkan kepada Kaspersky CompanyAccount syarikat anda mempunyai akses kepada senarai lesen. Pentadbir Kaspersky CompanyAccount anda boleh mengalih keluar lesen syarikat anda dengan memadamkan lesen tersebut daripada senarai.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Kontrak. Jika syarikat anda membeli perkhidmatan Khidmat Pelanggan tambahan, maka selepas pembelian direkodkan, anda akan dapat melihat senarai perkhidmatan pembelian pada tab “Perjanjian”. Senarai kontrak akan tersedia kepada pekerja syarikat yang diberikan kuasa untuk menggunakan perkhidmatan berbayar ketika pembelian dibuat. Mereka akan menerima pemberitahuan mengenai tamat tempoh kontrak secara automatik.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Permintaan Khidmat Pelanggan. Jika anda menghubungi Khidmat Pelanggan untuk mendapatkan sokongan melalui Kaspersky CompanyAccount, kami mungkin meminta anda menyerahkan maklumat yang mungkin kami perlukan untuk memberikan bantuan kepada anda. Contohnya, maklumat ini mungkin termasuk tentang produk yang dikaitkan dengan permintaan anda, perkakasan komputer, rangkaian syarikat anda, perisian dan jenis masalah yang anda hadapi. Selain itu, menghantar fail yang bermasalah atau fail yang mentakrifkan konfigurasi komputer atau rangkaian anda kepada kami mungkin berguna atau diperlukan. Anda boleh melakukan perkara ini dengan menggunakan pilihan “Lampirkan fail” dalam borang permintaan. Fail ini mungkin mengandungi nama fail, metadata atau kandungan khusus pengguna atau yang boleh dikenal pasti secara peribadi. Pilihan untuk memuat naik fail ini atau tidak sentiasa terpulang kepada anda. Jika anda ingin memuat naik fail, sila lihat dan terima Peraturan kami mengenai peruntukan data pada halaman muat naik fail terlebih dahulu. Untuk memilih jabatan Khidmat Pelanggan yang betul bagi permintaan anda, kami akan menggunakan maklumat tentang lesen syarikat anda, negara dan mungkin bahasa antara muka yang dipilih dalam Kaspersky CompanyAccount anda. Rakan sekerja anda mungkin mempunyai akses kepada permintaan anda jika Pentadbir Kaspersky CompanyAccount anda menukar tetapan yang sepadan secara manual (Pentadbir boleh melihat permintaan secara automatik).

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Anda boleh memadamkan akaun anda pada bila-bila masa dalam tetapan Akaun atau dengan menyerahkan permintaan kepada Khidmat Pelanggan kami. Setelah akaun anda telah dipadamkan, data peribadi anda akan disimpan dalam pangkalan data Kaspersky sehingga tempoh pengekalan telah tamat tempoh, tetapi anda tidak akan dapat mengakses lagi tapak web Kaspersky CompanyAccount menggunakan akaun yang dipadamkan.

Portal Rakan Kongsi Kaspersky

Penerangan Perkhidmatan

Kami mungkin meminta data peribadi apabila anda membuat pesanan, mendaftarkan produk, meminta perkhidmatan, menjawab tinjauan, menyertai peraduan, dan apabila anda berhubung dengan kami atau terlibat dalam aktiviti lain di tapak web kami.

Anda membuat semua keputusan mengenai sama ada untuk meneruskan sebarang aktiviti yang meminta data peribadi atau tidak. Walau bagaimanapun, sila ambil perhatian bahawa jika anda tidak mahu memberikan data yang diminta, anda mungkin tidak dapat menyelesaikan transaksi.

Kami menggunakan data peribadi untuk tujuan berikut:

  • untuk memberi anda maklumat tentang amaran virus, naik taraf produk, produk baharu, perkhidmatan, surat berita, e-mel bermaklumat dan penyelidikan tentang idea atau penambahbaikan produk masa hadapan;
  • untuk membantu kami mencipta kandungan yang berkaitan dengan anda;
  • untuk memberi anda tawaran istimewa khusus Kaspersky yang mungkin menarik minat anda;
  • untuk membantu kami mencipta produk dan perkhidmatan yang lebih baik untuk memenuhi keperluan anda;
  • untuk membantu anda mencari perisian, perkhidmatan atau maklumat produk yang penting kepada anda dengan cepat.

Asas undang-undang kami untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melindungi kepentingan sah kami untuk mencapai tujuan yang disebutkan di atas.

  • Tambahan pula, kami memproses data peribadi anda untuk tujuan membolehkan anda membeli dan memuat turun produk, mendapatkan akses kepada perkhidmatan atau terlibat dalam aktiviti yang anda pilih.

Dalam kes ini, asas undang-undang kami untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Data peribadi disimpan sepanjang masa anda menggunakan perkhidmatan dan akan dipadamkan selepas permintaan pertama anda.

Penghurai GSI

Penerangan Perkhidmatan

Perkhidmatan ini membolehkan anda menyemak dan membetulkan isu keserasian PC antara produk Kaspersky dengan perisian lain. Oleh itu, anda boleh memberi kami fail laporan untuk analisis dengan memuat naik fail tersebut ke Tapak Web. Data dihantar ke Kaspersky melalui sambungan selamat. Data yang diberikan akan dilindungi mengikut keperluan yang dikenakan oleh undang-undang dan keperluan yang ditetapkan dalam “Dasar Privasi Kaspersky untuk Tapak Web dan Perkhidmatan Web”.

Anda mesti mencipta akaun untuk menggunakan perkhidmatan tersebut. Untuk mencipta akaun anda, masukkan alamat e-mel anda dan tetapkan kata laluan.

Anda boleh menukar alamat e-mel atau kata laluan anda atau mengalih keluar akaun secara kekal dalam bahagian Urus Akaun Anda.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Objek yang dimuat naik akan disimpan dalam sistem Kaspersky selama tidak lebih daripada 90 hari, selepas itu objek tersebut akan dipadamkan dan tidak boleh dipulihkan.

Tapak web dan borang lain

Penerangan Perkhidmatan

Kandungan Premium. Untuk mengakses pelbagai elemen kandungan, seperti Kertas Putih, Video, mendaftar untuk acara atau mencapai bahan pemasaran khusus, kami akan meminta nama pertama, nama keluarga, e-mel dan nombor telefon anda sebagai data peribadi wajib untuk memberi anda kandungan premium ini.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Percubaan percuma. Jika anda ingin menguji produk, kami juga akan meminta nama pertama, nama keluarga, nombor telefon dan alamat e-mel anda. Data ini akan digunakan untuk menghantar kod pengaktifan dan untuk mengingatkan anda tentang penghujung tempoh percubaan. Sehingga 14 hari selepas tamat tempoh percubaan, anda mungkin menerima peringatan terakhir dan tawaran untuk membeli lesen penuh.

Tujuan dan asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melaksanakan kontrak yang anda terlibat atau untuk melaksanakan tindakan berdasarkan permintaan anda sebelum kontrak ditandatangani.

Surat Berita, Kemas Kini Produk Percuma dan Tawaran Istimewa. Jika anda telah mendaftar dan memberi kami alamat e-mel anda dan, dalam beberapa kes, nama dan nama keluarga anda, kami akan menggunakan data ini untuk tujuan memberi anda maklumat tambahan tentang produk dan perkhidmatan kemas kini produk percuma dan tawaran istimewa yang mungkin menarik minat anda.

Asas undang-undang untuk pemprosesan data peribadi anda ialah persetujuan anda. Anda boleh menarik balik persetujuan anda pada bila-bila masa yang berkuat kuasa pada masa hadapan dengan mengklik pautan nyahlanggan yang akan anda dapati dalam setiap e-mel atau menghubungi kami melalui e-mel.

Borang Hubungan. Jika anda ingin menghubungi kami dengan menggunakan borang hubungan dan sokongan kami, anda akan diminta untuk memberikan maklumat hubungan anda (medan entri bertanda “*”), yang akan kami proses atau gunakan secara eksklusif setakat yang diperlukan untuk tujuan menghubungi anda dan memberi anda maklumat yang anda inginkan. Anda bebas untuk memberikan maklumat tambahan (melalui medan yang tidak bertanda “*”), yang sudah tentu kami juga akan proses selaras dengan semua keperluan perlindungan data yang terpakai. Data ini akan dimajukan kepada pasukan serantau Kaspersky yang bertanggungjawab di lokasi anda. Pasukan serantau Kaspersky akan menggunakan data untuk menghubungi anda.

Asas undang-undang kami untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melindungi kepentingan sah kami untuk mencapai tujuan yang disebutkan di atas.

Tinjauan Kepuasan Pelanggan Tahunan untuk pengguna Khidmat Pelanggan. Kaspersky mengadakan tinjauan setiap kejadian dan tinjauan tahunan untuk pengguna Khidmat Pelanggan dengan tujuan untuk menambah baik kualiti perkhidmatan. Untuk menjalankan Tinjauan Kepuasan Pelanggan Tahunan, kami menerima data berikut:

Alamat e-mel anda, yang akan membolehkan kami mengenal pasti anda sebagai pengguna dalam pangkalan data kami dan memautkan pendapat anda dalam tinjauan dengan kenalan dan sejarah permintaan anda yang dihantar kepada Pasukan Khidmat Pelanggan kami.

Kadar yang anda berikan kepada Pasukan Khidmat Pelanggan kami dan cadangan yang akan digunakan untuk menambah baik kualiti perkhidmatan yang disediakan oleh Khidmat Pelanggan Kaspersky.

Asas undang-undang kami untuk pemprosesan data peribadi anda adalah melindungi kepentingan sah kami dalam penambahbaikan perkhidmatan kami.

Tempoh kami menyimpan data peribadi anda

Kami memadamkan data peribadi anda jika data tersebut tidak diperlukan lagi untuk tujuan yang kami usahakan, tempoh penyimpanan yang dinyatakan dalam persetujuan telah tamat tempoh, atau anda telah menarik balik persetujuan dan tiada asas undang-undang lain. Jika yang terakhir terpakai, kami memadamkan data selepas asas undang-undang yang lain tidak terpakai lagi.

Anda boleh mengkonfigurasi tetapan penyemak imbas anda dengan cara kuki disekat atau sistem anda memberitahu anda apabila tapak web ingin menetapkan kuki. Walau bagaimanapun, sila ambil perhatian bahawa penyekatan kuki mungkin mempunyai kesan bahawa anda tidak akan dapat menggunakan lagi semua fungsi tapak web kami.

PENERIMA DATA PERIBADI

Pada asasnya, tapak web dan perkhidmatan web kami direka bentuk dengan cara yang mengehadkan pemprosesan data peribadi ke tahap minimum yang diperlukan untuk mencapai tujuan pemprosesan. Dalam Kaspersky, hanya orang yang mempunyai akses kepada data peribadi anda dan benar-benar memerlukan akses sedemikian untuk memenuhi fungsi atau tugas mereka.

Kami hanya akan berkongsi data peribadi anda dengan penerima luar jika terdapat justifikasi undang-undang untuk berbuat demikian atau anda telah bersetuju dengan perkongsian tersebut. Penerima luar boleh jadi:

  • Pemproses: Pembekal perkhidmatan yang kami gunakan untuk peruntukan perkhidmatan tertentu, contohnya vendor. Setakat pembekal perkhidmatan luaran tersebut perlu mempunyai akses kepada data peribadi, kami memastikan bahawa sebarang akses sedemikian adalah terhad kepada tahap yang diperlukan untuk peruntukan perkhidmatan masing-masing. Tambahan pula, pembekal perkhidmatan luaran tersebut mesti mematuhi semua peraturan perlindungan data yang terpakai.
  • Badan awam: Pihak berkuasa dan institusi negara, seperti pejabat pendakwa raya, mahkamah atau pihak berkuasa cukai, yang kami mungkin perlu menghantar data peribadi dalam kes individu.
  • Badan persendirian: Badan persendirian yang kami pindahkan data peribadi anda atas dasar peruntukan undang-undang atau persetujuan anda.

TEMPAT KAMI MEMPROSES DATA PERIBADI / PEMINDAHAN NEGARA KETIGA

Data peribadi yang diberikan oleh pengguna kepada Kaspersky boleh diproses di negara di luar Kesatuan Eropah (EU) atau Kawasan Ekonomi Eropah (EEA) dan boleh termasuk negara berikut: United Kingdom, Switzerland, Kanada, Singapura, Rusia, Jepun, Amerika Syarikat, Mexico, China, Azerbaijan.

Kaspersky telah mengambil langkah keselamatan yang sesuai untuk melindungi data peribadi anda mengikut amalan keselamatan dan privasi terbaik, termasuk, menggunakan Klausa Kontrak Standard Suruhanjaya Eropah untuk pemindahan data peribadi antara syarikat kumpulan, yang memerlukan semua syarikat kumpulan melindungi data peribadi yang sedang diproses daripada Kawasan Ekonomi Eropah kepada standard yang setara dengan yang diperlukan di bawah undang-undang perlindungan data Kesatuan Eropah.Apabila kami berkongsi data peribadi anda dengan pembekal perkhidmatan pihak ketiga di luar Kawasan Ekonomi Eropah dan Switzerland, kami memastikan sebelum pemindahan itu, di luar kes luar biasa yang dibenarkan oleh undang-undang, penerima sama ada mempunyai tahap perlindungan data yang mencukupi atau langkah perlindungan yang sesuai telah tersedia. Anda boleh mendapatkan salinan perlindungan yang sesuai dengan menghubungi kami melalui klik di sini.

Menurut amalan perniagaan am kami, data yang diterima daripada pengguna di EU diproses pada pelayan yang terletak di EU dan Rusia.

Setakat yang dikehendaki oleh undang-undang tempatan yang terpakai, kami akan memilih mekanisme pemindahan data rentas sempadan selaras dengan keperluan terpakai undang-undang tempatan yang terpakai dan memenuhi syarat dan melengkapkan prosedur yang berkaitan atau menerima pakai langkah perlindungan yang diperlukan untuk pemindahan data rentas sempadan.

HAK SUBJEK DATA ANDA DAN CARA MELAKSANAKAN HAK

Selain itu, kami memaklumkan bahawa anda mempunyai hak tertentu mengenai data peribadi anda yang kami proses:

  • Hak untuk dimaklumkan. Anda berhak untuk diberikan maklumat yang jelas, telus dan mudah difahami tentang cara kami menggunakan data peribadi anda dan hak anda.
  • Hak akses. Anda berhak untuk meminta pengesahan sama ada kami sedang memproses data peribadi anda atau tidak; jika ini berlaku, anda berhak untuk mengakses pemprosesan sedemikian
  • Hak untuk pembetulan. Anda berhak untuk meminta pembetulan data peribadi tidak tepat yang kami proses tentang anda. Tambahan pula, anda boleh menuntut agar data yang tidak lengkap akan dilengkapkan.
  • Hak untuk pemadaman (Hak untuk dilupakan). Dalam kes tertentu, anda berhak untuk mendapatkan pemadaman data peribadi anda daripada kami.
  • Hak untuk sekatan pemprosesan. Dalam kes tertentu, anda berhak untuk mendapatkan sekatan pemprosesan data peribadi anda daripada kami, contohnya jika anda mempertikaikan ketepatan data peribadi atau pemprosesan adalah menyalahi undang-undang dan anda membantah pemadaman data peribadi dan meminta sekatan penggunaan data tersebut sebaliknya.
  • Hak untuk mudah alih data. Jika anda telah menyediakan data kepada kami berdasarkan kontrak atau persetujuan, anda berhak untuk meminta pemindahan data peribadi anda. Kami akan memberi anda, atau pihak ketiga yang telah anda pilih, data peribadi anda dalam format berstruktur, biasa digunakan dan boleh dibaca oleh mesin.

Hak untuk membantah

Hak untuk membantah berdasarkan kes demi kes Anda berhak untuk membantah pada bila-bila masa, atas alasan yang berkaitan dengan situasi tertentu anda, terhadap pemprosesan data peribadi anda berdasarkan kepentingan sah kami (Art. 6 (1) f) GDPR); termasuk pemprofilan berdasarkan peruntukan ini. Kemudian, kami tidak akan memproses lagi data peribadi tersebut untuk tujuan tersebut, melainkan kami dapat menunjukkan alasan sah yang menarik untuk pemprosesan yang mengatasi kepentingan, hak dan kebebasan anda, atau pemprosesan diperlukan untuk penubuhan, pelaksanaan, atau pembelaan terhadap sebarang tuntutan undang-undang.

Bantahan terhadap pemprosesan data untuk tujuan pemasaran langsung

Setakat kami memproses data peribadi anda untuk tujuan pemasaran langsung, anda berhak untuk membantah pemprosesan data peribadi anda untuk tujuan ini pada bila-bila masa. Jika anda membantah pemprosesan untuk tujuan pemasaran langsung, kami tidak akan memproses lagi data peribadi anda untuk tujuan ini.

  • Hak untuk menarik balik persetujuan anda. Anda berhak untuk menarik balik persetujuan anda terhadap pemprosesan data peribadi anda. Penarikan balik persetujuan anda tidak akan menjejaskan kesahihan sebarang aktiviti pemprosesan data peribadi anda yang telah dijalankan sebelum penarikan balik persetujuan anda.
  • Hak untuk mengadu. Jika anda percaya bahawa pemprosesan data peribadi berkenaan anda adalah menyalahi undang-undang, anda berhak untuk membuat aduan kepada pihak berkuasa penyeliaan, khususnya di negara ahli kediaman biasa anda, tempat kerja anda atau di lokasi yang didakwa berlaku pelanggaran.

Setakat yang dikehendaki oleh undang-undang tempatan yang terpakai, keperluan undang-undang tempatan akan terpakai.

Jika anda ingin menggunakan hak ini, anda boleh terus menghubungi kami pada bila-bila masa.